5 augusti 2013

Kvällsdop på Långa Bryggan i Bjärred

Ny vecka och nya friska tag!
Trots att det är semester är det ändå måndag
och måndagar är rent tankemässigt en nystart.
Weird, eller hur?

Lite badrumsfix stod på agendan idag.
Men först en liten tur inom vår fina butik här i småstaden, Kids & Friends.
Som jag berättade om i ett tidigare inlägg var jag sugen på en
Vera Velour morgon rock.
Nu var den på 70% rea och då var det dax för mig att slå till.
En svart morgonrock hängde kvar och den var i min storlek.
Ibland ska man ha tur.
Den är såååå fin och den kommer jag att
använda flitigt och mycket under många år.

Efter dagens svettiga insats på badrummet på övervåningen
styrde vi bilen mot Kallbadhuset i Bjärred.
Ett svalkande kvällsdopp stod på Lille Brors önskelista.
Det var ganska varmt i vattnet och vi plaskade runt i en bra stund.


Det blåste ganska friskt och det blev kallt när man väl steg upp ur vattnet.


Det fina kallbadhuset ligger längst ut på bryggan och har en 
jättefin anläggning för vinterbad samt en fin restaurang.


Tanken var att vi skulle köpa glass i glasskiosken
men det var många andra som hade tänkt samma tanke
så vi bestämde oss för att köra till Lomma småbåtshamn istället.
Där finns en finns glassbar med underbart god glass.
Idag blev det choklad och mango.


Solnedgång över hamninloppet.


De bygger enormt mycket i detta strandnära område.
Det finns många fina lägenheter som jag gärna hade tackat ja till!


När vi kom hem hade Stora Syster precis kommit hem från sin fotbollsträning.
Vi slog till med en laxsmörgås och öl och snaps.
Sådär en måndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina