20 augusti 2013

Skolstart

Skolstart, för ett av barnen ialla fall!
Stora Syster arbetar sista veckan på sitt sommarjobb
och sedan ska hon ha lite sommarlov. Det är hon förtjänat!
Men Lille Bror startar på högstadiet idag.
Minstingen börjar också bli stor.

Det blev ingen vanlig skolstartsdag idag.
Normalt sett brukar jag vara hemma och vinka av när han cyklar till skolan.
Men inte idag för Stora Syster hade ett besök hos doktorn i Ystad inplanerat.
Och jag ville följa med och lyssna in på vad som skulle sägas.

Vi var ute i god tid och det var bra för vi hade lite svårt att hitta.
Tur det finns GPS i telefonerna idag!
Besöket tog bara en halvtimme och jag var ganska lättad
när vi begav oss därifrån.

Julen 2003 - Lille Bror är 3 år gammal och älskar Buzz Lightyear
Lille Bror hade haft en bra första dag i skolan och 
han var nöjd med sin dag.
Han är en så mysig kille med stort hjärta.
Han kan verka tuff och modig utåt sett men han är en väldigt känslig kille
med en stor portion humor och samtidigt som han har ett driv
och står med båda fötterna på jorden och tror på sig själv
Det känns bra inför skolans tuffa värld.
Det är inte lätt att vara skolungdom idag med så stora krav på självstudier.

Men han behöver mig några år till och förhoppningsvis vill han han min hjälp
"Det är en stor lycka att veta att en annan människa behöver en"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina