25 augusti 2013

Slitig söndag

Söndag och vila
Det är det som kännetecknas dagen
Det är inte ofta det händer men ibland är det skönt.
Att ta dagen som den kommer.

Gårdagens fest blev en sen historia men en väldigt rolig sådan.
Vårt sång blev lyckad och jag det kändes som om värdparet uppskattade den.
Stora Syster skulle iväg till Göteborg och möte Jitex med F19
och det blev en tidigt morgon för henne.
Jag ville gå upp och prata några ord med henne innan hon begav sig
och sedan var det svårt att somna om.


Jag låg och vred på mig i sängen en stund men tillslut gav jag upp.
Lille Bror skulle hämtas hos en kompis i Lund
men jag var nog inte speciellt "körbar" så min mor fick
rycka ut och bistå med chaufför hjälp.

Annars har vi bara slappat i soffan och tittat på film.
Det var med nöd och näppe som jag orkade laga middag.
Lille Bror ville ha grillat och det är ju smidigt.
Snart är grillperioden över så det gäller att passa på när tillfälle ges.


Imorgon är det ny vecka och nya utmaningar.
Det känns som om det är dax att ta tag i träningen igen...
Alldeles för länge sedan sist men vädret är fortfarande så fint
så att tanken på att gå in och ställa sig i en träningshall
känns inte speciellt lockande.
Dålig ursäkt, jag vet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina