22 augusti 2013

Kärleksmums

Torsdag, redan.
Nu har skolan startat och det betyder att vardagen är här.
Måndag till fredag och sedan är det helg!
Det känns skönt, i några veckor.
Sen behövs det något som bryter det mönstret.

Idag var jag duktig och cyklade till jobbet, igen.
Det är ganska skönt och det tar cirka 20-25 minuter.
Det är precis på gränsen för att jag ska bli svettig och behöva duscha.

Det är mycket som ska är på G på jobbet och många lösa trådar
vilket innebär många beslut som ska fattas.
Det blev lunch vid skrivbordet för mig idag eftersom
jag hade en klipptid inbokad och behövde gå redan strax innan tre.
Jag trampade på och kom fram med andan i halsen till min frisör.
Det kändes skönt att bara slå sig ner och bli ompysslad i 45 minuter.

Imorgon är det Stora Systers sista dag på sitt sommarjobb
och hon ville bjuda på fika.
Snäll som jag är så hade jag lovat henne att baka eftersom hon inte skulle hinna.
Kärleksmums var beställt och de är så lätta att göra.
En stor smet (jag brukar göra dubbelsats)
hälla smeten i en smord och bröad braspanna
och simsalabim så har man hur många kakor som helst.

Ja, det var dagens aktiviteter - klippa sig och baka en kaka.
Jag kröp ner i sängen ganska tidigt för jag ville
vara ordentligt utvilad inför helgen, allt för att kunna njuta av dagarna till fullo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina