14 augusti 2013

Ösregn och åter ösregn

Tänk vad regn kan åstadkomma.
Hela dagen idag har det fullkomligt vräkt ner regn!!!
Humöret påverkas och vi kryper gärna upp i soffan med en gosig filt.
Flera vänner och bekanta har fått läckage i sina hus
och det är verkligen skitjobbigt och inget jag själv skulle vilja drabbas av.
Vatten är livsviktigt men det ska vara på rätt ställe i rätt mängd.
men tyvärr kan vi inte alltid själv bestämma det.

Jag är ganska stolt över mig själv att jag har klarat av att gå upp
klockan kvart i sex på morgonen hela sommaren.
Det har aldrig hänt förut och jag måste erkänna att det är ganska skönt
att komma hem vid fyra tiden på eftermiddagen istället för halv sex.

Ingen annan i familjen tror att jag kommer klara av att stiga upp så tidigt
i fortsättningen, även efter att Stora Syster har slutat sitt sommarjobb.
Men jag ska minsann visa dem att jag klarar av det!


Efter jobbet hann jag både det ena och det andra.
Först en tupplur och den är guld värd,
sen lagade jag middag och det kändes skönt att göra det faktiskt.
Inte bara något som vi snabbt rör ihop.
Sen var det shopping på City Gross
Fotbollslandskamp på TV - Zlatan är fenomenal!!!
Skönhetsbestyr såsom peeling och mask
och till sist tvätten i tvättstugan.

Med andra ord en helt vanlig kväll,
precis som för alla andra.
Inget speciellt alls utan vardagen rullar på och det är skönt!
Njuta av vardagen är en konst
och jag lyckas bättre vissa dagar än andra.

Kram till dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina