12 augusti 2013

Mjukstart på jobbet

Idag startar livet efter semestern upp.
Men det var ganska lugnt ändå.
Jag hade ingen ågren för att starta upp ett nytt arbetsår.
Det är en del av livet och jag trivs med mitt jobb

Det blev mycket prat och skratt idag.
Jag hade gärna gått hem lite tidigare och haft en liten mjukstart
men jag samåker med Stora Syster och hon har fasta arbetstider
så jag får vänta in henne tills hon är färdig.

Min goda vän Nettan och jag begav oss på present jakt idag
och vi kom hem med fina paket och jag kände mig jätte nöjd.
Kvällen tillbringade jag i soffan och tvätt stugan
tillsammans med min telefon.
Lille Bror var med Syster Yster och Syster London i Köpenhamn
och det blev en riktigt lång dag för dem.
De klev innanför dörren först vid halv tolv tiden
och det kändes så gott att krama om Lille Bror.
Han hade nog saknat oss lite eftersom kramarna
var hårda och han gosade ner sig hos oss i sängen.
Det känns skönt att trots att han är en stor kille
så vill han fortfarande gosa och känna sig lite liten.


Mina fina Mårbacka pelargoner blommar och blommar.
Det är känsliga blommor som inte vill stå i varken direkt sol
eller vara utsatta för regn.
En lagom varm plats i skyddat läge, då mår den som bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina