16 augusti 2013

Bageri för bröd och macarons

Fredag hela veckan lååång!
Tänk om det hade varit så bra
men kanske hade varit tråkigt i längden.
Inget att längta till...

Idag på lunchen var jag en runda upp på stan
för att jag hade lite ärenden att som skulle fixas med.
Solen sken och det var underbart skönt med värmen.
Det är något speciellt med sensommar!

Det finns ett väldigt fint stenugnsbageri mitt i centrala Lund
som bakar de mest fantastiska bröd.
Är väl värt några kronor extra för det där goda brödet!

Brödet som jag hade spetsat in mig på var drygt en halv meter långt.
Super dekorativt att bara lägga fram och man får själv skära sin skiva!


Vägg i vägg med bröd bageriet ligger ett Macarons bageri.
De ser så goda ut där de ligger på rad i de 
mest tjusiga färger du kan tänka dig.
Jag hade svårt för att bestämma mig för vilka jag skulle köpa.


Våra fredagar är ganska upphackade med träningstider nu förr tiden.
Normalt sett har Stora Syster träning på fredagar
men idag var det dax för hennes fotbollslag att åka till Borlänge
för att imorgon spela match.
Det måste vara superskoj att få åka Sverige runt och spela fotboll.
De sover på Scandic hotell och bara hotell frukosten är superb.

Den manlig delen av familjen var på Lille Brors träning
och vi satte oss och åt fredagsmiddag först halv nio.
Det är alldeles försent för min smak
men det är så det är hos oss för tillfället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina