8 augusti 2013

Allsång på Gästis

Idag är en rolig dag!
Syster London och hennes familj kommer hem på besök.
Det var 2 år sedan jag träffade Frida.
Tiden går så fort att vi inte hinner reflektera.
2 år! Det är alldeles för länge.

Idag tog jag cykeln till jobbet.
Äntligen fick jag tillfälle att infria mitt löfte att cykla till jobbet.
Jag är sååå lat och morgontrött.
Det är nästan så jag skäms att skriva det
men nu är det sagt och skrivet.

Men det är inte försent att ändra på sig.
En av anledningar var att jag ville komma hem tidigt
eftersom Syster London skulle komma idag
och Stora Systers slutade inte arbeta förrän klockan fyra.

Och jag måste villigt erkänna att det var skönt att cykla.
Solen värmde och det var inte så farligt och långt som jag hade inbillat mig.
Hela familjen fanns på plats när jag kom hem och god fika var framdukad.

Timmarna rullade iväg och vi hade bestämt oss för att gå ner på
Småstadens Gästis och vara med på kvällens allsång.




Vi stannade i en dryga timme innan himlen öppnade sig
och då var det inte lika trevligt...
Tvärs över gatan fanns en pizzeria som lockade med goda pizzor
och vi stegade dit och åt kvällsmat.

En trevlig torsdag kväll tillsammans med familjen.
Sköna stunder att minnas i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina