30 augusti 2013

Extra mysigt fredagsmys

Nu är sommaren snart slut.
Vi har haft en fantastiskt sommar med långa
varma dagar och dessa underbara sommarkvällar.
Nu går vi mot hösten och det ska bli skönt.
Jag älskar årstiderna!
 
Jag var lite trött i ögat i morse och tanken var att jag skulle köra
men vår logístik planering gick inte ihop riktigt.
Stora Syster skulle åka till Karlstad och spela fotboll
och deras samling var vid halv fyra.
Jag hade möte till klockan fem och kunde inte köra henne till samlingen.
Hon fick helt enkelt ta bilen och jag fick skjuts till jobbet.
Det löste sig till det bästa!
 
Hela dagen har vi haft konferans på jobbet och när
den var slut så kändes det extra skönt att det var fredag.
Normalt sett så brukar vi inte har något speciellt fredagsmys för
båda barnen spelar boll då och är hemma först vid åtta, halv nio tiden.
Så idag kändes det extra speciellt,
att gå och handla tillsammans och sedan laga maten tillsammans
och ännu bättre kunna sitta ner och äta den i lugn och ro.
 
Idag fick en liten kokbok följa med hem.
Jag hade lite tid över att sitta och bläddra i den och det finns många godsaker i den.

 
Nu till helgen har vi inget speciellt inplanerat.
Bara ta det lugnt och komma ifatt här hemma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina