9 augusti 2013

Lomma Beach


Lomma Beach är en strand som bara
ligger 15 min bilväg från vår småstad.
När jag var yngre så cyklade jag många, många
gånger till Lomma för att bada och sola.
 
Syster London ville jätte gärna åka till stranden
och känna sanden mellan tårna och Lomma är nära och bra.
Det var några år sedan jag var där sist och jag blev glatt överraskad.
 
I Lomma har man under flera år byggt många bostäder
och byggt ut strandområdet med fina hus och små butiker.
Hamnen är mycket livligare och stranden är mer organiserad
med kiosker, fina toaletter, trägångar ut i sanden.
Det kändes helt annorlunda än förra gången jag var där.



Sommaren i Sverige har varit fantastisk.
Att ha tillgång till en vackar sandstrand som vi har här i Skåne
finns inte på så många ställen i Europa.
Medelhavet i all ära men de slår inte de stränder vi har  här i Östersjö området.
Vi var ganska ensamma på stranden och jag förmodar
att många svenska har börjat jobba igen samt att man
känner sig lite trött på solen och man har fått sitt lystmäte.

 
Sedvanlig glass och en liten rundtur ibland alla båtarna.
Vi ville vara hemma i tid eftersom vi skulle på
50 års fest i Slimminge på kvällen.
Trots augusti solen blev jag lite röd i skinnet och det kändes skönt
att smörja in sig efter duschen.
Huden blir så mjuk och fin med lite kräm.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina