30 september 2012

Höstfint i krukorna

Tänk vad lite värktabletter kan åstadkomma!
De har gjort nytta, de där små rackarna.
Jag fick planterat lite av mina växter i alla fall.
Det gick inte fort men om jag gör lite i taget så blir jag till slut färdig.


God kväll på er alla.
Har ni hunnit att äta middag ännu?

Vi kör en pizza idag.
Det var Stora Syster som var sugen på "skräpmat" som hon uttryckte det.
Och det var alla vi andra också tydligen.
Jag var inte alls speciellt sugen på att ställa mig och laga mat.
Jag har varit igång sedan halv tio idag och min rygg talade om för mig att jag behövde vila.


Efter Lille Brors handbollsmatch så påbörjade jag mitt planterings arbete i trädgården.
Det gick i super låååångsamt men om jag använder min kropp på rätt sätt så fungerar det någorlunda.
Ett träd, en buxbom och lite ljung fick komma ner i sina krukor.
Det var så tomt på framsidan eftersom vi har mycket stenläggning.
Det behövdes något på höjden och trädet gjorde susen.
Det blev lite mer levandes och jag hoppas att trädet klarar sig över vintern.

Fin, fina perenner - lila och silver är jätte fint tillsammans!

Ett av mina gräs i fortfarande i full blommning.
Lite av växterna fick komma i jorden idag.
Resten får vänta tills någon dag i veckan.

Stora Syster har spelat fotbollsmatch i Helsingborg
och hemfärden blev en plats i passagerar sätet för mig.
Hon körde hela vägen hem, motorväg i ganska mycket trafik.
Det gick super bra och det börjar flyta på ganska bra nu.

Nu ska jag köra och hämta pizzan.
Det blir en tidigt kväll idag så jag kan vakna utvilad inför nästa veckas arbete.
Kramizar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina