18 september 2012

Blöt kväll

Idag var det dax!
Att blöta ner min baddräkt igen.
Det har gått några veckor sedan jag var på badet och simmade ordentligt
(förutom i lördags då förstås).

Jag hade övertalat Syster Yster att vi skulle börja på vatten gympa.
Det kan vara bra för våra ömma knän.
Middag först och sen iväg på cykeln.
Många anser att vattengympa är för dåligt tränade pensionärer,
Ja, så är det kanske men jag tog i för kung och fosterland
och min puls var i taket på badet.

Jag vet inte ifall det gör någon större nytta för muskulaturen.
Det känns inte som om man tränar musklerna men flåset finns där.
Först var det ett vanligt vatten gympa pass för att sedan
fortsätta med s.k. Wet West.
Det sistnämnda är på djupt vatten och vi hade på oss en variant av midjeflytfäst.
Svinjobbigt!!!

Det kändes skönt när jag kom hem och slog mig ner i soffan.
och detta med ett gott samvete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina