23 september 2012

Symaskinsdag

Söndag = Fotboll eller handboll
Idag är inget undantag.

Först ut är Lille Bror, i Klågerup.
Det var med andan i halsen som vi kom dit.
Tränarna hade sett fel med 1 hel timme.
Men sen...
Hade jag tur...
Stora Systers match var INSTÄLLD!!!
Helt plötsligt fick jag hela eftermiddagen till mitt förfogande.

Vad ska jag helt plötsligt göra nu då???
Det är bara att göra slag i saken.
Jag har en hel STOR, blå IKEA påse med kläder som ska lagas samt lite annat smått och gott som ska sys.
Nu finns det tid till det.
Jag har en tendens att skjuta upp tåkiga saker på framtiden.
Och så går jag runt och tänker att jag måste göra det hela tiden
och så blir jag lite stressad och sur på mig själv
att jag aldrig gör det.
Varför fungera jag så?
Är det inte bättre att göra det meddetsamma så är jag av med problemet?

När jag gick och la mig på kvällen så kände jag mig så nöjd med mig själv.
Jag satt i soffan och bara njöt över min dagsinsats i säkert 15 minuter.
Lampan i hörnet är ett nytt fynd.
Jag har letat ganska länge efter en lampa som är med svart fot, bara sådär rakt upp och ner.
De flesta som finns i affärerna är i glansiga och silvriga.
Inte det som jag vill ha.
Det bästa av allt är att den var nedsatt från 499 kronor till endast 99 kronor.
Lampskärmen var dyrare!
Jag tog de två sista och nu lyser den ena på buffén och den andra på TV bänken.
Mitt i prick!

Något annat som är mitt i prick är denna underbart vackra ljusstake som min goda vän Nettan har gjort.
På en köpt ljusstake har hon använt servetter och klistrat på.
Helt underbart vacker!
Nu pryder den min buffé och strålar ikapp med lampan.
Ett stort tack!

1 kommentar:

  1. Åh, man blir nästan lite generad av alla fina ord. Det värmer när du blev så glad!
    Blev själv helnöjd!
    Speciellt med Cath Kidston stuket!
    Kram
    //Nettan

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina