1 oktober 2012

Höstplanering

Idag är det 1 oktober.
Tänk att bara för 2 månader sedan var det högsommar och vi kunde sitta utomhus och äta frukost.
Tiden går så fort och det gäller att tänka till annars springer tiden ifrån oss.
Min lavendel blommar fortfarande jätte mycket.
Jag vet inte om det är normalt att den är i full blom så här års.


Jag satt idag och tittade i kalendern och försökte planera in lite aktiviteter
som jag vill att vi ska hitta på under hösten.
Plötsligt insåg jag att helgerna börjar ta slut och helt plötsligt är det advent och jul.
Det är en konst att få en bra balans mellan jobb och helg.
Jag är en väldig tidsoptimist och vill så mycket.
Det kan bli lite för mycket ibland och då blir det inte speciellt njutbart.
Jag vill försöka få till någon fest och någon trevlig middagsbjudning
Lite mys med familjen är alltid uppskattat och sen har vi en utställning med Tutankhamons grav inplanerat.

Men jag skulle vilja göra mycket mer men det tänker jag inte planera in.
Jag får hålla igen på allt som jag vill göra.
Av erfarenhet så brukar jag vilja för mycket och det misstaget ska jag inte göra i år.
Lite lagom av allting är den bästa mixen.

Nu är det läggdax.
Sov gott kära du!

2 kommentarer:

  1. Va fint de blommar fortfarande, vissa kort man tar nu ser fortfarande somriga ut medans vissa har riktig höst :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst har det gatt snabbt over fran sommar till host, aven har i Swizzy. Soliga och kalla dagar ar dock inte helt fel heller. Helgerna blir inplanerade och det vankas sma weekendresor. I love! Onskar dig en fin vecka! kram towe.

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina