24 september 2012

Fint på kyrkogården

Regn, regn och åter regn.
Imorse när Lille Bror körde till skolan så tyckte jag synd om honom.
Det regnade rejält och han har en bit till skolan så han hinner bli ordentligt blöt innan han kommer fram.
Och det är fyra år kvar som han ska cykla till skolan.
Han har ett bra regnställ och det kommer nog bli använt många gånger
kanske tom utslitet...

Men jag har tur när det gäller det ialla fall.
Jag stiger i stort sett ut genom ytter dörren och är framme på min arbetsplats
utan att behöva gå några längre sträckor utomhus.

Men jag fick min beskärda del senare på eftermiddagen.
Jag hade nämligen bestämt med min mor att vi
skulle köra till kyrkogården och göra lite höstfint på våra gravar.

Bild från förra året.
"Gummikrukor" passar till mycket. Här får de perenna ljungen rejält med plats!
Plantagen hade ett bra erbjudande på perenn ljung,
Fyra stora plantor för 100 kronor.
Jag passade på och köpte åtta stycken för krukorna där hemma behövs också fyllas på.
Fortfarande blommor mina Margeritor med fina vita blommor men
det känns alldeles för mycket sommar med dessa.
De kommer åka väck.
Kanske inte idag då eftersom jag var rejält blöt när jag kom hem från kyrkogården.

Det blev en lång dusch och sedan myskläder i soffan.
Lugnt och skönt en måndag, trots höstrusket börjar komma med ordentlig kraft.

Men det känns bra i hjärtegropen att det har blivit fint på graven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina