29 september 2012

Halv åtta hos Bengtssons

Lördagsmorgon, visst är det ett underbart ord.
Att kunna sova tills du vaknar av dig själv.
Att kunna äta frukost i lugn och ro tillsammans hela familjen.
En helt orörd dag framför mig som jag kan fylla med livskvalité.

Idag så ska vi servera en 3 rätters meny hemma hos oss
Vi ska göra en variant på "Halv åtta hos mig".
Jag kunde känna att jag behövde göra något annat på lördagarna.
Lördag kvällarna behövde förgyllas lite mer än vanligt.
Vi har delat in oss i två lag och vi ska planera menyn tillsammans.
och sedan ska det tillagas tillsammans.

Lille Bror och jag har diskuterat under veckan och för att göra honom glad
har han fått bestämma vad vi ska äta.
Han har verkligen gått in för det och letat på internet och i kokböcker.

Kvällens meny bestod av följande:
Förrätt - kräftsoppa med parmesan kex
Varmrätt - Panerad och friterad rödspätta, kokt potatis och hemmagjord remoulade sås.
Efterrätt - Äpple kompott med "crumble" och vaniljglass.
Allting smakade jättebra och våra gäster satta höga betyg på oss.
Nästa gång är det Stora Syster och Makens tur.
Varje "team" får själv bestämma vad vi ska äta och den enda reglen är att
maten ska tillagas från grunden.

Nu har lördagen passerat och vinet i glaset är slut.
Och när jag skulle resa mig upp ur soffan och gå och göra mig i ordning för kvällen
så kom jag inte upp ur soffan.
Hela höften hade låst sig och jag var helt oförmögen att resa mig upp.
Och det gjorde SKITONT!!!

Maken fick hjälpa mig upp och jag kan knappt röra mig nu.
Vad konstiga saker man kan råka ut för, bara helt plötsligt!
Jag ska försöka gå och lägga mig nu med förhoppning att allt ska vara som vanligt imorgon.
God natt kära du!

2 kommentarer:

  1. Hej vännen
    Vilken meny!!!! Och vilken bra idé! I like.
    Av mig får ni 9 poäng och detta baserat på bilderna OCH det jag vet om din kokkonst och Antons dito!
    Ha en underbar söndag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Gud vad gott allt ser ut! Blir man inbjuden nästa gång så kan vi vara lag 3 eller nåt???/Systeryster

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina