26 september 2012

Shopping på Nova Lund

Vilket ösregn det har varit idag!
Jag har verkligen inte känt för att gå utomhus utan bara kura ihop mig i soffan med en filt.
Men icke sa nicke!
Joy butikerna hade 30% på alla sina produkter och det gäller att passa på.
Jag hade spanat in en jacka där och 30% avdrag på priset är inte fy skam.

Jag körde direkt efter jobbet till Nova Lund.
Resterande av familjen var iväg på träning så det var inte så att någon blev lämnad ensam hemma.
Jag hade kollat in jackan för någon vecka sedan och i min värld så var den svart.
Men när jag väl fick se den igen insåg jag att så var inte fallet.
Den var mer brun än svart men det gick lika bra det.

När jag väl går runt i butiken och botaniserar ibland alla nya höst nyheter
så blir jag så sugen på att handla en massa nya kläder.
Jag brukar inte handla så mycket kläder och när jag väl är sugen
brukar jag handla en hel del.
Sagt och gjort.
Två klänningar och ett par byxor fick också följa med mig hem samt någon scarves och lite tights.
Jag kände mig nöjd med mina inköp och längtar till jag ska använda dem.

Det är alltid roligt att förnya sig lite i garderoben.
Jag är ingen slav under modet.
Jag handlar det som jag är sugen på.
Det senaste modet tar lite tid för mig att tycka om.
Enligt alla marknads undersökningar så är jag en s.k. "late adapter".
Men det passar mig utmärkt.
Det blir så jobbigt om jag måste vara först ut med allting.
Det finns varken tid eller pengar till det.

Jag är nöjd och glad på detta viset.
Passar mig alldeles utmärkt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina