2 september 2012

Sommarens sista ryck

Hejdå sommaren!
Välkommen höst!
Det har varit varma sköna dagar denna helg men det är det sista rycket nu.
Hösten står runtom hörnan och jag ser framemot det.
Jag är nöjd med min sommar och jag har fyllt mina batterier med bränsle.
Hela lördagen var jag och sonen iväg på ärenden och Stora Syster var i Blekinge och spelade fotboll.
Hela söndagen har jag varit ute och pysslat.
Först en lååång promenad med Nettan och sedan finputsning av trädgården.
Det behövs lite nytt här och där och Flyinge plantskola är redan inplanerat till nästa helg.

Jag tycker om hösten och alla dessa vackra färger i naturen.
Jag tycker om att vardagen är här.
Jag tycker om att längta och planera inför helgen.
Jag tycker om att kura upp mig i soffan med en filt.
Jag tycker om att tända ljus.
Jag tycker om att se barnen spela fotboll.

Jag har bestämt mig för att jag ska få bort min värk i knäna och vara flitig att göra min sjukgymnastik.
Jag har bestämt mig för att gå och lägga mig i tid.
Jag har bestämt mig för att börja läsa lite varje kväll.

Hoppas din helg har varit bra och du känner dig utvilad!

1 kommentar:

  1. Tack för en superskön lååångpromenad!
    Den satt som en smäck!

    Hör gärna av dig om du vill ha sällskap när du sticker till Flyinge!

    Har du inte bestämt dig för att kolla upp gospelkören?
    Hallelulja!!!

    Kram
    //Nettan

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina