22 september 2012

Mumma för själen

Idag har det varit en sådan dag som bara är mumma för själen.
Det har inte hänt något sådär utöver de vanliga helgaktiviteterna men jag har upplevt
en enorm tillfredsställelse med livet och allt som händer runt omkring.


Jag inledde morgonen med att börja förbereda inför kvällens gäster.
Det är inte vilka gäster som helst utan det är vår goda, goda vänner!!!
Det var premiär för Lille Brors handboll och dagens motstånd var ett av Lunds bästa P00 lag.
Det kan ibland vara svårt att hävda sig gentemot så duktig killar.
De kämpade på bra och trots förlust så var de glada och lyckliga.
Det är så skönt att se deras förvandling på planen till riktiga kämpar
Sen när de går av planen så är de goa småkillar igen.

Väl hemma igen så är det lite förberedelser kvar innan gästerna dyker upp!
Vi tänkte sitta i uterummet men värmen var inte riktigt där så vi fick hjälpa till lite med element.
Det blev precis lagom varmt.
Makens önskemål om förrätt var något som vi kunde dricka snaps och öl till
Det är inte så ofta det dricks snaps.
Oftast bara till våra svenska högtider och ibland blir lite för länge mellan dessa tillfälle.
Toast Skagen passade utmärkt till snaps
och gud vad gott det var, hela kombon!!!
Nu är det mörkt ute vid sjutiden.
Tänk när vi skruvar tillbaka klockan.
Hujedamig vad det blir mörkt då!!!
Fyllda kycklingfiléer med balsamico marinerade morötter.
Titta på vinglasets fot.
Där ser du en ny fiffig sak som de hade på Cervera.
En liten stjärna som man kan skriva på och sedan sätter man på den på glaset.
Visst är det fiffigt!
Nu behöver jag inte springa och leta efter mitt glas mer.
Två tokiga härliga människor!
Ni är bara BÄST!!!!
Dagens efterrätt - en Key Lime Paj med marängtäcke!
Den föll alla i smaken.
Även jag fastnade på bild tillsammans med Stewe.
 
Min fina mjölk kanna som jag använder flitigt.
Den är köpt på en hantverksmässa av en tjej (som jag inte kommer ihåg namnet på)
som gjorde så otroligt fina saker.
Jag kommer ihåg att jag stod och vände och vred på alla hennes saker
och drömde att allt fanns hemma hos mig.
Min kära mor kom ihåg det och när jag sedan fyllde år någon vecka efter mässan
så gav hon mig denna.
Tack kära du för att du kom ihåg det.
Min goa Make, som ställer upp i vått och torrt på oss.

Det har varit en dag där känslan av glädje och lycka kommer finnas kvar hos mig.
Den känslan kommer jag sufra på ett tag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina