31 augusti 2011

Stresstålig...

Stresstålig - jag?
Jag inbillar mig att jag är stresstålig och det är jag oftast men när det gäller allt det är med planering av middag och tillagning av den, då är jag inte alls stresstålig. I vår familj ligger allt detta arbete på mig och nu när fotbollen och handbollen har satt igång så känner jag att jag inte hinner med. Att arbeta heltid och ändå vara hemma till klockan fem och ha middagen färdig, det är en ekvation som helt enkelt inte går ihop alla gånger.
Dessa tillfällena skapar en stress hos mig som är svår att värja sig mot. Jag mår dåligt av det och funderar över vad jag kan göra annorlunda istället. Alla pratar om att det hänger på planeringen men trots att jag planerar så håller inte "schemat". Idag var det jag och mina barn som missförstod varandra totalt och inget alls blev som vi hade planerat. Såhär i efterhand så kommer jag på tusen olika saker som jag kunder gjort och/eller sagt på ett annat sätt. Jag tar det med mig och försöker jag tänka på det och bearbeta det och göra annorlunda till nästa gång.
Usch, jag gillar det inte alls och nu har jag världens huvudvärk. Och dessutom spelade Stora Syster match som de dessvärre förlorade. Nu är jag kall och frusen och vill egentligen bara sätta punkt för dagen.
Som sagt var - imorgon är en ny dag med nya förutsättningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina