19 augusti 2011

Höstnytt i garderoben

Jag är en "sucker" för klänningar. Det är fint och jag känner mig lite lagom uppklädd och så är det skönt att sitta i hela dagen. Denna ljuvliga klänningen hittade jag på Esprit butiken. Nu när det finns så mycket fint i butikerna så gäller det att passa på. Normalt sett är jag väldigt sent ute och när jag väl har bestämt mig så är det som jag vill ha slut. Men idag bestämde jag mig och gjorde slag i saken. Den matchande koftan fick också följa med. Tjocka tröjor och koftor är bara så mysigt och underbara plagg att ha på sig en kall höstdag.
Det är sista fredagen på sommarlovet och det är med blandade känslor som jag välkomnar skolstarten. Det är skönt när rutiner och vardag blir som vanligt igen men samtidigt är det helt underbart att vara helt kravlös.
Barnen hade önskemål om grillat kött och nypotatis i ugnen och det ställer vi gärna upp på. Det känns som om det kan vara den sista kvällen för grillat. Jag hade gjort mig till och lagat dessert och det blev en underbart god creme bruleé och jag fick tillfället att inviga min nya "brännare". Creme Bruleé kommer vi garantera äta fler gånger. Den fullkomligt smälte i munnen.
Men nu börjar veckans arbets ta ut sin rätt och John Blund är envis och vill inget annat än att jag ska gå och lägga mig. Jag behöver min sömn för det kommer bli en hektisk helg med kräftskiva, fotboll och Malmöfestival. Underbart alltihopa!

6 kommentarer:

  1. Getingar, fy bubblan hoppas att det ordnat upp sig..
    Det var ena härliga bilder du bjuder på, så kul!
    Jag är så dålig på klänningar, använder mest brallor och kjol. Får nog skärpa mig här, tror jag. Din var hur snygg som helst.
    Läste också om ett besök i Gbg, min stad. Hoppas ni lyckades träffa rätt på dagar så ni inte 'drunknade' av allt regn..

    Kram o ha en bra lördag!

    SvaraRadera
  2. Åh va fin du är!! Jag gilla r kjol mest, men har några klänningar som är favoriter. Esperit är mitt favorit märke också, köpte en fin jeanskjol och en vit linnekjol därifrån på försommaren.
    Hoppas att du får mycket roligt i din fina klänning och va kul att gå på kräftfest. Jag var på det i går och är lite trött i ögat i dag.

    Lördags kram från Eva-Lis & Zaga

    SvaraRadera
  3. Snygga glasögon och skitsnygg frisyr. Blå fin klänning och var kommer smycket ifrån?

    Själv äger jag nästan ingen klänning mer än en solklänning. Tunika är min melodi.

    SvaraRadera
  4. Fin du är. Klänningen är jättesnygg!
    Ha en fin söndag. Kram.

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bilder och snygg outfit och fina träskorna också ;) Samma dag du skrev ditt inlägg om getingarna hittade jag ett getingbo vid vår entre också - får väl se om vi ska försöka få bort det det är ju inte roligt om man blir attackerd.

    Kram F

    SvaraRadera
  6. Ahh vilken underbar "Ole" bild pa dig! Fin klanning dessutom! kram towe.

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina