18 augusti 2011

Vilken vacker kväll

Idag kan ingen klaga på vädret! Sensommar solen har varit framme i stort sett hela dagen och det har bara varit några få moln på himlen. Våra "husdjur" börjar försvinna efter gårdagens besök av Anticimex. "Husdjuren" har varit getingar i ett stort bo strax utanför vår entré dörr och dessa små vildsinta flyfä har tagit sig genom taket in i vår tvättstugan och där vill jag INTE ha dem. Varje dag har vi hittat flera stycken som jag har sopat ihop i en liten hög och slängt men nu var de så många och de utanför huset var väldigt argsinta så det var helt enkelt dax att ge dem en liten begravning.
Igår var Stora Syster med ett gäng tjejer i Göteborg och Liseberg och Lille Bror och jag hade en skön dag hemma. Men han är lite butter för han vill också åka dit. Kanske vi hinner med ett litet besök innan de stänger för säsongen. Nu sitter jag med ansiktet i lermask och känner mig nöjd med min timmes promenad. Jag inser att jag missade säsongs avslutningen av Ernst men jag njöt hellre av solen utomhus.
Nu ska jag njuta av mitt kaffe med dopp, mina favoriter, Mcvities Finger Marie!!!

1 kommentar:

  1. Jag har hört att man ska åka till Liseberg, i slutet av säsongen, mindre köer!

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina