8 augusti 2011

Slow start

Jaha, då var den avklarad - första dagen efter semestern.
Den inleddes med sovmorgon... jag var trött.
Av någon anledning har jag lyckats vända på dygnet och det är inte bra när jobbet väntar. Men första dagarna brukar alltid vara lite låååångsaaama innan jag har plockat upp "tråden" från innan semestern.
Vi var inte många som arbetade men vi hade skoj och det bjöds på "Gofika"! Hemmagjord äpplepaj!
Lille Bror och jag har varit lite ärenden innan middag annars har det varit lugnt.
Stora Syster och Maken har tränat men inte jag inte.
Vi såg säsongs avslutning av "Lotta på Liseberg"
och så har vi filosoferat lite om framtiden.
Lite surfning på nätet om skidorter till sportlovet.
Vi får se vart det blir - Egypten på höstlovet eller Skidor i Österrike på sportlovet.
Nu ska jag återvända till TVn och nyheterna!
See ya!

6 kommentarer:

  1. Jobbigt med första dagen men kommer man bara dit så går de av farten.
    Kul och planera in vintersemestern nu :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så du är igång igen? :) På ett sätt känns det skönt att komma in i vanliga rutiner, men samtidigt är det sorgligt. För sommaren är ändå i slutfasen o det blir mörkare på kvällarna.

    Låter som ni ändå haft en härlig sommar med utflykter o besök. Vi åker ner till Istanbul i sept, så det ser vi framemot.

    Vi åker ner till Lund i slutet av aug, med sonens alla grejer. Han flyger ner nu i veckan med det viktigaste. Han har varit hemma i nästan 3 mån så det blir en hel del packning som vi ska ta ner.

    Han stormtrivs i Lund! Vi gillar också det vi sett. Har bokat som vanligt Hotell Lundia till oss. Mysigt att strosa runt på gatorna o kika runt i kvarteren.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vardag igen då. Kanske lite trögt i början, men då passar det väl bra med en äppelpaj.
    :)
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Jag tyckte hela första veckan efter semestern var så där seg och jobbig, hade verkliga problem att komma upp och det var inte lättare när resten av familjen låg & snusade. Positivt med hemmagjord äppelpaj i allafall det får en definitivt på lite piggare humör ;)....och kul med semester planer, planeringen är NÄSTAN det bästa!

    Kram F

    SvaraRadera
  5. Hej Carina och tack så mycket för din fina hälsning hos mig! Vad härligt det låter att planera in lite roligheter i form av resor! Det är just precis det man behöver nu när man börjar jobba igen. (Det är ju lite för långt till nästa sommar...:-) Höstlovet är ju en härlig tid att åka iväg på. Det gjorde vi när vi skulle ta slut på föräldradagar som annars skulle frysa inne, och jag tror aldrig jag har njutit så mycket av en utlandsresa som jag gjorde då!
    Ha det bra och kram // AH

    SvaraRadera
  6. Hoppas du inte är helt slut efter din första vecka! kram
    bra start med äpplekaka förresten!

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina