10 augusti 2011

Bonusdag

Efter två dagars arbete tyckte jag att det var dax att vara ledig igen... Solen strilade fram genom molnen och Lille Bror och jag bestämde oss för att baka bullar till eftermiddagens mellanmål. Tvättmaskinen gick på högvarv, sängarna blev renbäddade och allt detta var vi färdiga med vid lunchtid. Jag vet egentligen inte om man kan säga att man är ledig. Det är bara ett annat typ av arbete som också måste göras. Det är synd att det är så dåligt betalt bara!
Jag har tidigare berättat om Flyinge plantskola och förra gången jag var där blev det lite "fjuttigt" i rabatterna och nu passade jag på att ta tillfället i akt och fylla på i "hålorna". Min goda vän Nettan följde med och vi botaniserade bland alla växterna. Jag fick lite av varje med mig hem, bla årets första krysantemum och den står fint i uterummet nu. Kvällen avslutade jag hos min gamla gymnasievän Anna-Lena. Det var flera år sedan vi sågs och vi hade mycket att ta igen. Det blev en sen kväll med löfte om att vi skulle ses snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina