29 augusti 2011

Ny vecka = nya förutsättningar

Är det någon som har hört talesättet - Idag är början på resten av ditt liv. Det har väl inte undgått någon men det ligger väldigt mycket i det. Viss är det många av oss som säger "Imorgon ska jag börja med det eller det". Vad det än kan vara för något vi vill förändra är det aldrig försent men varför skjuta upp det till morgon dagen? Och visst är det många av oss som ska börja nya liv efter semester, precis lika många som ska börja med nya liv efter jul och nyår.
Jag är inget undantag från den regeln. Jag har många fula ovanor som jag vill bli av med men inser att jag kan inte arbeta med alla samtidigt. Jag har börjat nu med att stiga upp en halvtimme tidigare på morgonen och försöker vara lite mer fokuserad på det som ska göras, vilket i sin tur leder till att jag är på jobbet mycket tidigare. Morgon rutinerna tillsammans med min löparrunda på kvällen, det är det som är i fokus nu och förhoppningsvis bryter jag en dålig vana. Jag håller tummarna!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina