6 augusti 2011

Avkoppling i sin linda

Idag var det dax för Syster London och hennes familj att åka hem och vid lunchtid var det tid att säga hejdå. Puss, kram och på återseende och så var dessa två veckor förbi. Sen fick jag uträttat lite ärenden och även ett besök hos goda vänner innan det var dax för Stora Systers seriepremiär. Idag spelade de riktigt, riktigt bra och det visade sig även på resultatet, en vinst. Kanonbra!
Något som vi är dåliga på är att bara sitta ner och slappa men idag efter matchen bestämde vi oss för att göra slag i saken och bara sitta ner och inte göra något alls. Med cider, öl, godis och snacks slog vi oss ner i trädgården och njöt av semesterns sista andetag. Det var så skönt att jag tom somnade och vaknade när de första dropparna slog ner i ansiktet och det var precis lagom för nu var middagen serverad. Nu är det återigen slappetid i soffan medan vi skrattar gott åt HIPP-HIPP. Imorgon är det sista semesterdagen och då ska jag sätta spaden i jorden och plantera det som inhandlades häromdagen.
Ha en fortsatt skön lördagkväll!

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga dagar du haft! Utställningen i Köpenhamn och Bakkens tivoli går inte av för hackor!! Utställningen blev jag verkligen taggad på. I bland känner jag en längtan av att bo längre ner i landet, tycker att vi har så långt till allt..........men eftersom det bara tar 2,5 timme till Stockholm så nöjer jag mig med att bo kvar i Dalarna, en gång kulla alltid kulla. ;-)
    Njut nu av din sista semesterdag!

    Kram Eva-Lis & Zaga

    SvaraRadera
  2. Vad mycket skoj ni hittar på hela tiden, till bakken vill jag också åka men är inte vädret kasst så är det något annat som sätter käppar i hjulen för ett besök.
    Nåja!
    Kul med vinst i seriepremiären - bra för självkänslan efter sommaruppehållet.
    Kram till dig Cina från Monica (VT)

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina