2 augusti 2011

Lyckosam dag

Sovmorgon, äta frukost klockan halv elva, surfa lite på telefonen och helt plötsligt är klockan är redan ett. Solen skiner från en klarblå himmel och det är 25 grader varmt. Det är en alldeles perfekt dag på stranden men det är annat inplanerat och dessutom ska Stora Syster spela fotboll i Helsingborg med samling halv fem. Jag ville handla lite nya växter till trädgården men det är svårt att hitta variation. Jag har letat hela sommaren efter en klematis som heter Miss Bateman och med lite eftersökningar visste jag att de fanns på Flyinge Plantskola. Jag körde dit och vilken fantastisk plantskola. Det fanns alla växter du kan tänka dig och alla exemplar var mycket fina och hit kommer jag köra flera gånger.
Kvällen avslutade vi i Helsingborg och fotboll. Det var underbart väder och innan matchstart hann vi med en tur in i Helsingborgs centrum för en liten fika och en promenad upp till Kärnan. När det är så fint väder är det mysigt att titta på fotboll trots att det blev förlust för våra tjejer.
Utsikt över Helsingborgs stad och hamn från Kärnan

4 kommentarer:

  1. Har aldrig varit till HElsingborg :) kanske värt och åka nedåt landet en dag.

    Kramis Anna

    SvaraRadera
  2. Den anonyma ovan var jag som skickade iväg en test.

    Det är mysigt att titta runt på ställen som är nära som man egentligen inte tänker på som semesterattraktioner.
    Flyinge plantskola har jag aldrig varit på men jag blir allt lite sugen nu.
    Kram, kram
    Monica (VT)

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig dag, morgonen i synnerhet :-)

    Ha det fortatt fint

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina