16 augusti 2011

Sleep Cycle

Hur gick det idag på morgonen när jag skulle stiga upp?
Det gick inte speciellt vidare!!!
Jag hade glömt ställa om min klocka på ny väckningstid så den ringde 06:47 i morse istället för någon gång mellan sex och halv sju.
Jag har min väckarklocka i min I-phone och det är en App som heter Sleep Cycle som hjälper mig att vakna på morgonen. Jag har ställt in att jag vill vakna senast klockan sju och då innebär det att den väcker mig någon gång mellan halv sju och sju. Det kan bli lite olika dag från dag men oftast ringer den strax innan sju. Och jag försökte snabba mig men trots det var jag på jobbet alldeles för sent. Men det hör till saken att jag blev färdig med min orkidéer sent igår kväll och sen behövde jag koppla av lite i soffan. Jag kom i säng först vid kvart i tolv så totalt sett blev det ändå sju timmars sömn.
Ni blev det lite mycket klockslag känner jag... :-)
Appen "Sleep Cycle" håller reda på hur jag sover och räknar ut hur mycket jag sover i genomsnitt och det ligger runt sju timmar per natt. Blir det mindre sömn än det så går jag på knäna.
Vad hade vi gjort utan vår telefon???...

1 kommentar:

  1. Låter som vi lider av lite samma syndrom du & jag: morgontröttheten. Fruktansvärt jobbigt, trodde verkligen jag skulle bli piggare på mornarna med åldern ;) men det blir ju bara värre & värre. !!!

    Kram F

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina