30 augusti 2011

3 gånger Italien

Nu känns det som om hösten är precis runt om hörnet. Rönnbären hänger i tunga klasar på träden. Jag sticker nog ut hakan när jag säger att jag är nöjd med sommaren. Alla bara klagar att det har varit uruselt väder men jag kan nog säga att det har varit en normal svensk sommar. Juni var varm och även juli. Det har varit en del regn i juli men det har sällan regnat hela dagar och temperaturen har legat runt 20-22 grader. Jovisst var det några dagar som det bara regnade hela tiden. Men det är svensk sommar. Vi har ändå varit på stranden flera gånger och solen har strålat och vi har badat. Vill man har 25-30 grader och strandväder hela tiden så bor man på fel ställe. Jag måste faktiskt säga att jag är trött på alla som bara gnäller på vädret. Vi kan inte göra något åt det så för allas skull är det trevligare om gnället slutar.
Så nu är det färdigt gnällt på alla som gnäller på vädret :-)
Det blev en ny löparrunda idag, efter alla leveranser av barn till träningar, och löpningen gick ganska hyfsat. Jobbet är i full gång nu och jag har planerat in tre resor till Modena i Italien. Det kommer bli mycket pasta och parmesanost (inte mig emot). Jag har gjort lite grovplanering på vad jag vill att vi ska hinna med här hemma under hösten. Det är mycket med barnens träningar och matcher men ibland ska vi väl hinna med ett och annat roligt ur den social synvinkeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina