7 augusti 2011

Avslutning på semestern

Då var det dax för sommarens sista semesterdag. Jag vaknade redan klockan fyra, av regnet som smattrade mot fönster rutan och sedan låg jag och vred och vände på mig, slumrade till och först vid halv åtta tiden somnade jag igen och fick sovit till klockan tio. Det kändes skönt och ännu skönare var att Maken och Stora Syster hade handlat bullar och frukosten var serverad. Det är lyx! Men mina planer att plantera mina växter gick i stöpet med tanke på att det hade regnat i stort sett hela natten. Men istället blev det bullbak.
Det finns ingenting som går upp mot nybakade kanelbullar. De smakar och doftar gudomligt (det är inte så konstigt med allt det smöret som är i degen). Men efter ett tag så sprack solen fram och det gjorde även spaden. Jag fick hjälp av Maken att gräva bort lite gräs från gräsmattan och mina växter blev planterade. Som vanligt köper jag för lite växter så det såg lite "fjuttigt" ut, vilket innebär en ny tur till Flyinge Plantskola. När växterna har fått lite fart i rabatten så kommer det bli bra och då kommer det lite foto.
Nu sitter jag här i soffan och bara tar det lite lugnt och funderar på jobbet - det är dax imorgon.

3 kommentarer:

  1. Jag kan känna doften av kanel ända hit! Mmmm...
    Jag ser att du också varit i Kph, jag var där i helgen. Den stan är så trevlig och så mycket fint att upptäcka runt också.

    Ha en bra start på jobbveckan! /Tina

    SvaraRadera
  2. Mmmm.....kanelbullar som är så gott!
    Ja man får passa på i trädgården när det blir en stunds uppehåll från regnet.

    SvaraRadera
  3. Ser mumsigt ut. Ser att du köpt en likadan bringare som min. Snygg!

    SV: tro mig , jag har provat ALLA sätt för att kommentera - här hos dig går det bra men hos ett par andra vill inte kommentarerna gå igenom och det retar ihjäl mig.
    Ha en bra dag på jobbet
    Kram
    Monica

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina