13 augusti 2011

Stelfrusen

Jag vaknade av ett ryck i morse och stirrade på min klocka som visade 08:09.
What the f-ck!!!
Lille Bror skulle spela fotbollscup idag och det var samling 07:30.
Vi for upp ur sängen fortare än vi hann blinka och vi var klara med matsäck, duschning och alla andra morgonbestyr på mindre än en halvtimme. Klockan nio stod vi på idrottsplatsen i Svedala och pulsen hade sjunkit ner till lagom nivå.
Det spelades gruppspel fram till lunch och vi blev en aning... blöta och frusna. Lille Brors lag gick vidare till slutspel men blev utslagna i första matchen. Han var ändå nöjd och hade haft en rolig dag tillsammans med sina lagkompisar och det är också en viktig ingrediens.
Hemma igen tog jag mitt duntäcke och parkerade mig i soffa och det tog en lång stund innan jag fick upp kroppvärmen igen. Tillslut somnade jag och det var så skönt! Nu är vi alla samlade och har för en gång skull ätit middag tillsammans och haft "familjeråd" om hur vi ska göra med våra semester planer. Det finns så många ställen som vi vill åka till men nu har vi en plan i 1 1/2 år framåt och det känns skönt. Först ut är skidor i Österrike på sportlovet 2012.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina