2 december 2010

Ett frö är sått

Idag hade vi en diskussion om shopping. Tänk om man vid varje tillfälle när man ska handla något tänker tanken "Behöver jag detta?". Undra hur mycket man hade fått med sig hem då? Jag tror att det hade varit minimalt med saker och egentligen tycker jag det är ganska hemskt. Så mycket man handlar för man har ett behov att få nya saker, vilka men egentligen inte behöver. Tänk om man skulle ha ett shopping fritt år var det någon som föreslog. Jag tror allvarligt talat att jag inte hade klarat av det? Hade ni gjort det? Men det födde en tanke hos mig - att bara handla det som jag behöver. Och det gäller även resten av familjen. Vi hade sparat en ansenlig summa pengar. Jag ska nog odla den tanken lite till och kanske göra något av den. Vem vet? Jag kanske blir lite lyckligare på köpet...
Lite funderingar så här i julhysterin - tänk alla pengar som vi spenderar på julklappar. Men sedan å andra sidan gynnar det den svenska ekonomin och det behövs i kristider. Jag vet inte riktigt vilken fot jag ska stå på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina