24 december 2010

Julafton!

Vi hade en mycket mysig julafton, trots ett stort bortfall av gäster. Lugn och skön förmiddag med lite småpyssel för att inleda med Kalle Anka klockan tre i sällskap av glögg och Lille Brors hemma gjorda pepparkakor.
Traditionellt julbord med bla sill, skinka, brunkål och en massa annan god mat och vi blev alla lagom mätta.
Sen kom tomten och vi hade alla varit snälla.
Mina julklappar blev lite av varje och det fanns några otippade kort som jag blev jätte glad för. Vi avslutade kvällen med att spela ett nytt spel som jag hade köpt, Carcassone. Spelet är döpt efter den medeltida staden Carcasonne och går ut på att bygga upp ett landskap av städer, vägar, fält och kloster. Jag blev glatt överraskat och jag känner på mig att vi kommer spela det många gånger. Jag känner mig enormt nöjd med vår julafton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina