27 december 2010

REA - icke sa nicke

Hemkommen från stada och alla ärenden blev avprickade på listan. När jag ändå var i stora staden passade jag på att kolla i Esprit butiken ifall där var något på REA men icke sa nicke! Varför faller jag alltid för det som är nyinkommet? Jag hittar aldrig något på rea men jag är inte ledsen för det. Egentligen tycker jag inte om att handla när det är rea. Jag anser att man handlar saker som man inte hade handlat i vanliga fall. Det är bättre att handla det du vill ha och betala för det. Någon gång har jag handlat på rea men det har alltid slutat med att kläderna har hängt i garderoben utan att användas och sedan efter ett halvår har de åkt ut i soptunnan. Det blir inte billigt i längden! Men ibland kan man ha tur. Det kan hända att jag har gått och "suktat" efter en dyrare jacka eller dylikt. Är dessa plagg nedsatta på rea kan jag göra fynd men oftast är de inte det. I-lands problem! Knappt lönt att nämnas...
Ialla fall så blev det handlat en ny jeanskjol (vet inte hur många jag har) och en ny söt blus! Allt tillhörde den nya kollektionen, typiskt mig! ;-)

2 kommentarer:

  1. Vilken underbar blus.

    Håller med dig, har aldrig hittat något på reor utan det blir alltid något nytt istället.

    Kram

    SvaraRadera
  2. hej. Fina klader. Vi akte till biscester village igar for rea och frida hittade mysklader, daniel hittade headphones och jag hittade sanglakan och overkast. Allt pa rea. MYCKET FOLK! Bilresa pa 2 timmar, sista vagen var 5 km och tog 1 timme. Hoppas allt ar bra Kram Kristina

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina