22 december 2010

Fräck och annorlunda


Nu är det lugnt och skönt. De allra sista julklapparna är inhandlade idag. Jag har varit klar med klapparna ett bra tag men när jag kommer nära inpå jul vill jag alltid köpt något extra till barnen. Något som är lite fräckt och annorlunda och som man aldrig själv hade tänkt på att handla, en sådan sak som man helt enkelt bara får och aldrig unnar sig själv. En sådan julklapp blev det idag och jag blev super nöjd med mitt inköp. Nu lufsar jag runt här i huset och små myser. Brunkålen är i ugnen och grönkålen står på spisplattan. Lugnet börjar lägga sig och det är ett underbart vinter väder. Jag börjar se fram emot julafton. Det är bara brödet, gröten och skinkan kvar men allt det gör jag på julafton. Våra familjer kommer till Kalle Anka och sen ska vi bara njuta och ta det lugnt!

1 kommentar:

  1. Det är skönt när lugnet infaller. Har gjort skinkan idag och ska göra grönkålssoppa i morgon, kötbullarna är klara, Jansson och lite annat småvarmt görs på Julafton...sen ska vi också bara njuta när resten av familjerna kommer också på julafton till Kalle :D
    God Jul och ha en mysig julhelg.
    Kramar.

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina