26 december 2010

Annandag Jul

Den tredje av juldagarna så vaknar jag 06:06!!! Varför? Jag ville sova lite men hur jag än vände och vred på mig så gick det inte att somna om. Efter en halvtimme så gav jag efter och steg upp och raka vägen in i tvättstugan... Som ni säkert alla vet så är det ett evighetsarbete med tvätten och fastän det är jul och helg så behövs det tvätta. Resten av familjen vaknade efter några timmar och det blev en sen frukost innan vi begav oss till Entré i Malmö. Det var ju rea och lite julklappar behövdes fixas med. Det var förvånansvärt lite folk där och allt flöt på utan trängsel och irritations moment.
Eftermiddagen och kvällen avslutade vi hos Moster i Torna Hällestad. Det blir ett rejält knytkalas och vi äter, dricker och dansar runt granen och vi blir ordentligt mätta. Vi är rörande överens om att detta är en trevlig tradition där alla generationerna träffas och umgås under lediga former.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina