20 december 2010

Nu är det snart dax

Nu är det inte många dagar kvar till julafton. Det gäller att lägga in den sista stöten för att få allting i ordning. Ikväll blir det handling av mat. Det mesta är införskaffat men lite är det kvar. Jag tänker verkligen inte ha mycket på mitt julbord i år utan det kommer bli den minimalistiska varianten. Men Janssons Frestelse är ett måste på julbordet och den ska jag tillaga ikväll.
Sen är det det här med julkort. Jag måste nog erkänna att jag är lite traditionell när det gäller julkort. Jag vill att de ska komma i brevlådan istället för i mailen. Det känns som om att där är lite mer eftertanke, att skicka julkorten på det traditionella sättet. Jag sätter upp alla julkorten som vi får på vår ytterdörr och varje gång jag går förbi så tittar jag på de olika korten och många är riktigt vackra. Alla de som man får i mailen hamnar inte på dörren utan blir kvar i mailen och blir aldrig utskrivna.

1 kommentar:

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina