6 december 2010

Konstlotteri


Vi har en stor konstförening på mitt jobb. Varje år är där en utlottning på cirka 180-200 tavlor, allt ifrån 5000 kronor som högsta värde, ner till 150 kronor som lägsta värde. Det kostar 380 kronor per år att vara medlem i konstföreningen och för dessa pengarna är man alltid garanterad en tavla, ett sk medlemsblad. Under alla mina år har det bara varit ett år som jag inte har varit nöjd med medlemsbladen. Oavsett om man vinner i själva konstlotteriet så är det värt att vara med i konstföreningen. I år var det en konstnär som heter Marie Louise Kold som har gjort fantastiskt vackra tavlor i patinerad mässing med ett tryck.
Jag har två sk "medlemsblad" och det var inte lätt att välja ibland de 50 olika tavlorna men tillslut fastnade jag för två små änglar. Tavlorna är svåra att fotografera så de kommer till sin rätt men de har verkligen fångat mitt intresse.

1 kommentar:

  1. Dom ser verkligen fina ut!
    Jag tittar över en dag och upplever dom "live"!
    Kram
    //Nettan

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina