13 december 2010

Lucia


Lucia, det är stämning för mig! Förr när jag var yngre var jag alltid med och gick i lucia tåget. Jag älskade att sjunga och än idag kan jag alla lucia sångerna utantill. Det skapar riktig julstämning och jag börjar ofta att förbereda julmaten vid den tiden. I bästa fall är julklapparna färdiga och det är dom i år. När barnen var mindre försökte jag få dem att gå lucia för Krille och mig men jag gav upp efter några år. Numera tittar vi alltid på lucia på TV på morgonen och äter lussebullar till frukost. Det är i och för sig också en tradition och ibland känns det viktigt med traditioner. Jag har inget speciellt för mig ikväll. Jag ska sätta mig ner och planera julmat och julgodis tänkte jag. Det är lite bättre med förkylningen men det får bli en tidigt kväll till för att kunna återhämta sig ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina