4 december 2010

Mysig lördag

Ni anar inte så skönt det är att vara klar med julklapparna! Dagen inleddes med lite lördagsmys och saffrans scones. Som jag har berättat innan så hade jag en idé om att vi skulle bara handla det som vi precis behöver och den idén lade jag fram till min kära familj idag. Gissa vad deras spontana reaktion var "Det klarar du aldrig". Det är lite tråkigt att de tror det men de har faktiskt rätt. Vi diskuterade lite fram och tillbaka och vi sa att vi skulle göra ett försök att vara mer medvetna när vi handlar. Jag är en mästare på att shoppa saker till hemmet. Hade jag varit lite mer komfortabel med min vikt så hade det helt klart varit kläder som jag hade spenderat pengarna på. Men nu tar jag igen det på heminredning och det ska det bli ändring på.

Emma och jag har varit en sväng i Malmö och lagat Antons elgitarr och nästa anhalt blev Burlöv Center för att laga en Jacob Jensen temperatur mätare. Vi fönster shoppade skor och stövlar och där är många som vi vill ha. Jag får skriva upp det på min önskelista. Annars är det lugnt ikväll. Anton och jag har hunnit med att göra lite julgodis. Knasigt! För han vill egentligen ha godis, läsk och kakförbud och jag har lovat att hjälpa honom. Vilket innebär detsamma för mig! Så vem ska äta det? Varken Krille eller Emma är så glada i godis... Vi får bjuda bort det helt enkelt! Nu doftar det kaffe och min käresta kallar på mig. Ha en skön lördagkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina