12 april 2013

Vårblommor på G

T.G.I.F

Det blev en relativt lugn dag för mig.
Arbetet flöt på och jag kunde köra hem redan vid två tiden.
Egentligen hade jag behövt arbeta längre men
Maken och Lille Bror skulle åka iväg till Danmark på handbollscup
och jag ville vinka av dem vid bussen.
Det var förväntansfulla ungdomar och ledare som åkte iväg.
Hoppas de får en rolig helg med spännande handboll.

Jag fortsatte med mina eftermiddagsplaner och körde till
småstadens plantskola och inhandlade lite vårblommor.
Jag kan känna att jag är lite svältfödd på att hålla på
i trädgården och pyssla.
Vintern har varit lång och hård och fortfarande känns det som
om det är för tidigt med blommor i krukorna.
Men penséerna klara lite kyla så jag chansade.

Middag och på min meny stod det pizza alá LCHF style.
Först var jag lite skeptisk mot bottnen som bestod
b.l.a. av ägg, mandelmjöl, grädde och ost men det var över förväntan.

Resten av kvällen tillbringade jag i soffan och tittade på
Let´s Dance och alla deras vackra klänningar.
Tänk att få bära så vackra klänningar vecka efter vecka.
Det måste vara en dröm.

Nu är det helg och jag ser framemot morgondagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina