14 april 2013

Gott dagsverke

Söndag = vilodag?
Om vi vilar på söndagen när ska vi hinna med allt som vi måste och vill göra?
Jag arbetar heltid och är hemma vid halv sex varje dag
och då är det middag, läxa, tvätt och städning som gäller.

Allt det andra som att städa trädgården,
köra på någon rolig utflykt
strosa på stan och fixa
baka goda kakor och bröd
gå på bio
Ja, det finns en uppsjö av saker som jag vill göra.
Allt detta ska pressa in på helgen.
Sedan hör det till saken att jag är en tipsoptimist utan dess like
så helgen är full av saker och jag hinner med hälften.
Kan bli en stressfaktor men jag har lärt mig
under årens lopp att då får jag helt enkelt göra det nästa helg.
Eller välja att inte göra det alls.
Jag dör ju inte om jag inte hinner med allt som jag har planerat.

Nåja, vi har alla våra akilleshälar som vi måste jobba på.
Huvudsaken är att vi mår bra och känner oss tillfreds.

Sovmorgon till halv tio och goda Keso plättar till frukost.

Sen var det dax för dagens trädgårdsprojekt.
På med fula trädgårdskläder och sedan var jag i gång.
Vårblommor i krukorna, klippa ner lite buskar och träd och rensa rabatten.
Även högtryckstvätten åkte fram och jag började att spola rent kantstenen runt rabatten.
Alla blev inte klara men lite då och lite då så blir jag färdig tillslut.
Helt plötsligt så blev det barnens cyklar som fick sig en rejäl omgång.

Så när klockan var halv sex kände mig ganska trött och smutsig.
Men känslan av ett gott dagsverke är obetalbar.
Nu väntade jag bara på att den manliga delen av familjen
skulle komma hem från sin handbollscup i Danmark.
Lille Brors lag hade inte lyckats speciellt bra så han var inte helt nöjd.

Jag hade prövat på ett nytt recept, Rättikagratäng.
Det smakar precis som potatis och konsistensen är densamma.
Fördelen är att det är oerhört lite kolhydrater och det passar mig.

God kväll och hoppas du får en fin vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina