20 april 2013

Fika i Torslanda

Efter en fotboll,- och handbollsmatch och lunch på det
så var vi på G till Göteborg och Torslanda och våra fina vänner.
Det är inte jätte långt dit och det tar knappt 3 timmar.

Det var så skönt och mysigt att få träffas i deras hem igen.
De är oftare här nere i Skåne men nu var det vår tur att få åka på lite mini semester.
Solen strålade och vi fikade utomhus, årets första för vår del.
Min vintervita hud fick sig lite "rödlätt" färg.
Det gäller att vara försiktig såhär i början av säsongen.

Lille Brors kladdkake muffins gick som smör i solen.
De är enormt goda och saftiga.
Både Stora Syster och Lille Bror njöt i solen.
Jag är så glad över att Stora Syster fortfarande vill följa med oss när vi åker iväg.
Linus har blivit en rejält lång kille - lika lång som mig.
 Efter fikan hjälptes vi åt att laga maten.
Eller rättare sagt, Vivi hade redan förberett det mesta.
Stora Syster och jag var bara moraliskt stöd.
Ny fin klänning från JOY.
Jag känner redan på mig att det kommer bli en favorit under våren.
Kram på dig min fina vän!
Det började skymma och grabbarna Boys gick ut till grillen
och vi tjejer ordnade med bestyren där inne.
Visst är det en konstig fördelning det där?
Varför blir det alltid så att männen står vid grillen och kvinnorna gör det andra?

Vi åt gott och drack vin ur Per Mobergs kollektion.
Ritningarna på huset åkte fram och det är så spännande
och se hur deras framtida drömhus tar form.
Många beslut att fatta innan man är klar.
Men det kommer blir FINT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina