18 april 2013

Surkärring

Jag är lite irriterad idag!
Det kändes inte roligt att stiga innanför dörren idag.
Hela köket svämmade över av disk.
Fullt av väskor i hallen.
100 tals jackor och skor i en enda röra.
Och mitt i allt detta skulle jag ställa mig och laga mat...grrr

Varför har ingen tömt diskmaskinen?
Barnen har varit hemma hela eftermiddagen men
bara ställt disken på hög på diskbänken.
Det fanns inga galgar att hänga sin jacka på så då fick den en annan plats.
Skohyllan var full så då fick skorna stå precis innanför dörren.

Ibland känner jag mig som en himla tjat kärring.
Ta undan efter dig!
Häng upp din jacka!
Häng i de jackor du inte använder i garderoben!
Ställ undan dina skor!
Ta hand om din post!

Varför är det bara jag?
Ibland känns det som om det är bara jag som gör något här hemma.
Varje dag går jag och plockar och plockar och ändå så blir det uppställt.
Om var och en tar ansvar för sina saker så blir det inte så stökigt.

Sen hör det till saken att min tolerans nivå är ganska låg.
Jag tycker inte om när det ligger saker överallt.
Var sak har sin plats och ska ställas undan när det har blivit använt.

Usch, vilket gnälligt inlägg.
Men vardagen är inte alltid så rolig.
Det gäller att bara göra sakerna vissa dagar och
så får man njuta andra dagar.
Idag är en dag då jag bara gör en massa.

Nu får jag gå ner och styra upp Lille Brors muffins bak.
Om jag känner honom rätt får jag storstäda köket när han är klar.

Just nu känner jag bara för att resa bort och ta det lugnt och njuta av sol och bad!

1 kommentar:

  1. Ler igenkännande, fastän det var ett tag sedan sonen var tonåring o bodde hemma. Jag var likadan, blev fullständigt rabiat när jag stressad klev in o en massa skor stod slängda i hallen. Men när vi var på landet då brydde jag inte det minsta om kaoset.

    Jag gick in i den berömda väggen o pratade mycket med min terapeut. Hon sa något mycket klokt. När allt är kaos runt om en, på jobbet och privat, då vill man ha ordning o reda i det sitt hem, d v s i din borg. Då vill man ha skor i rader, rena diskbänkar osv. Men ute på landet var omvärlden, d v s naturen harmonisk o lugn. Totalt stressfri och kravlös. Då hade kaoset i huset ingen påverkan på mig. Man kan inte ha kaos både ute o inne. Det förklarar nog ens beteende vid hallkaosmötet som triggar igång en :D.

    Varma styrkekramar

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina