7 april 2013

Vår och fåglar

Söndag och vila
Det behövdes efter gårdagens festligheter.
Det var länge sedan vi var ute på barrunda i Malmö
och det var riktigt roligt!
Kan tänka mig att göra om det inom snar framtid.

Våren är i antågande!

Efter att vi hade ätit frukost i soffan framför TV så 
(Det är ett undantag för normalt sett så är det inte tillåtet
hemma hos oss att äta i soffan, äter gör man vid bordet)
fastnade vi framför TV och en bra film.
Vilan var välbehövligt för sedan fick jag världens fart.
Jag städade och sorterade all tvätt så det kändes OK igen.

Eftermiddagen blev en tur till Nova Lund för att handla en vårjacka.
Jag räknade efter hur många år sedan det var sedan jag köpte en vårjacka
och det var över 10 år sedan sist så jag tänkte att nu var det dax.
JOY hade fortfarande 20% rabatt och det blir ju några slantar.
Jackan som jag hade spanat fanns i min storlek
och jag blev jätte glad.

Jag är väldigt glad för scarves och jag hittade en jätte söt scarves 
som var full av fina fåglar i matchande färger.

En annan bra grej med jackan är att den är lite "coated"
vilket är bra när det är lite småregnigt.
Den står emot lite fukta och det passar mig bra
eftersom det brukar bli en del utomhus aktiviteter när fotbolls säsongen sätter igång.

Middagen blev något enkelt och gott nämligen tacos och
vi valde familjefilmen Hugo som kvällsunderhållning.
En väldigt annorlunda men klart sevärd film.

Ha en skön vecka och så hoppas vi på att våren kommer på riktigt snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina