30 april 2013

Valborgsmässoafton

Redan helgkänsla!
Tisdag och jag var iväg tidigt till jobbet.
Jaja, tidigt för mig iallafall.
Jag satt vid min dator innan klockan åtta och det hör inte till vardagligheterna.
Men det fungerar inte riktigt att komma till jobbet vid kvart i nio på morgonen.
Det blir så sena kvällar då och det går inte ihop med övriga familjens planer.
Så skärpning nu!!!

Vi har pratat sedan förra hösten att vi skulle köpa en lounge grupp till vårt trädäck
och idag skedde det med buller och bång.
Maken var på Hulténs Möbler i Staffanstorp och inhandlade 
en STOR lounge, 3*3 meter.
Vi kan sitta många och bara slappa och mysa
och framför allt kan man ligga fyra personer i den.

Idag är det Valborg och då passar vi på att inviga vår "utemöbel".
Lite vin och tilltugg innan vi äter barnens favorit hamburgare.


Det blir att införskaffa lite fleece filtar för av erfarenhet så är den
svenska sommaren inte att lita på.
Tråkigt men sant!


Gott rödvin ska drickas ur fina rödvinsglas.
Maken fick några Lexington vinglas i födelsedags present
av Syster Yster och hennes familj och vi använder dem flitigt.


Jaha, då var det dax för Maken och mig att bli fotograferade.
Stora Syster tog nog över 10 bilder och vi "störade" oss på de flesta.
Detta var det enda som vi blev någorlunda normala på.
Min fleece tröja är en favorit från förra året
och den är av det svenska märket Branting.

Det blev ingen Valborgseld för oss i år utan vi ville hellre se
retur möte i Champions League mellan Real Madrid och Dortmund.
Så vi fick tända på vår egna lilla brasa innan vi bänkade oss framför
TV med "efterrätt" i form av godis och snacks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina