13 april 2013

Frukost på Café Element

Vilken mysig dag jag har haft!
Att få träffa en gammal kär vän som jag inte har träffat på hur länge som helst.
Tillbringa tid med min kära dotter
och nu ska jag snart äta god middag.
Livet på en pinne!

Hej fina du!
Hur har din dag varit?

Jag sov ganska oroligt.
Av någon konstig anledning känns det tomt att gå och lägga sig utan sin äkta hälft.
Dessutom var Stora Syster ute med sina vänner och
någon måste ha koll på att hon kommer hem.
Det är normalt sett Maken som ligger och halvsover när hon är ute och festar
och jag sover som en stock.

Men just idag gjorde det inget att jag var lite trött
eftersom jag skulle träffa min fina vän Sandra och vi skulle äta frukost tillsammans.
Det är så konstigt att vi låter tiden gå så långt mellan gångerna.
Vi hade bestämt träff på ett jätte mysigt café som serverade frukost/brunch
och det fanns mycket gott att välja på.
Tiden gick fort och vi åt från den fina buffén och vi gjorde mumsiga våfflor med grädde.
För att inte låta tiden gå så långt mellan gångerna vi ses så har vi redan bestämt en ny träff.
Då ska vi gå och se "Miss Saigon" på Malmö Opera.
Vi skiljdes efter några timmar och jag kände mig så lycklig och glad.
Tack för en mysig frukost fina Du!


På vägen till bilen gick jag förbi en av Malmös gymnasieskolor, Pauliskolan!
En gammal, fin skola från mitten av 1800-talet med tekniska anor.
Tänkte att det kunde vara lite roligt med lite kuriosa från Malmö.

Ha en fortsatt bra dag!

1 kommentar:

  1. Carina - så mysigt det var att träffas! O även om det va längesen så kändes det inte så, o så är det ju med riktiga vänner, det känns bara helt naturligt när man väl ses! Jag är så glad att du finns!!! Stor stor kram!

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina