24 april 2013

Uppdelad dag

Idag blev det en uppdelad dag.
Först arbetade jag hemma till lunch och sedan var det kontoret under eftermiddagen.
Anledningarna var många och dessutom behövde
vi köpa några extra körlektioner till Stora Syster.

Nu börjar påskliljorna blomma i rabatten, några veckor försent känns det som...
Vi begav oss intill Lund efter vi ätit lunch.
När vi kom fram till körskolan hade den administrativa personalen
lunch mellan halv ett och halv två och 
jag kunde inte sitta där och vänta.
Jag hade ett jobb att sköta och dessutom ett möte inplanerat.
Jaha, det var bara att vända i dörren och återkomma
senare under eftermiddagen.

Innan jag körde hem till småstaden efter jobbet så svängde jag inom
körskolan och gjorde mig oskyldig.
Snabbt hem och snabbt iväg igen.
Stora Syster skulle på fotbollsträning till Bunkeflo och 
jag bad Lille Bror följa med som sällskap.

Väl hemma igen fastnade jag framför en konstig film med Kirsten Dunst, Melancholia.
En bra skådespelar insats av henne men det var en väldigt tyst film.
Väldigt sällan var det någon bakgrunds musik
utan det var helt tyst i stora delar av filmen.
Det kändes konstigt och märkligt!

Resten av familjen såg den andra semifinalen i Champions Leauge
och jag har ingen aning om hur den slutade.
Men om jag får tippa vann Dortmund så det ser ut 
som om det kommer bli heltyskt i finalen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina