15 april 2013

Brovallen, Bunkeflostrand

Måndag och en ny vecka framför oss.
Nya utmaningar som vi ska hantera.
Det kan vara både stora och små.

God kväll kära du!
Nu har äntligen våren kommit.
Idag när jag körde hem från jobbet så var temperaturen över 20 grader.
Alldeles, alldeles underbart.
Alla suktar efter solen och värmen.

Att våren kommer innebär också att fotbollen flyttar till gräsplaner.
Så from idag så tränar Stora Syster på Brovallen i Bunkeflostrand
som ligger precis vid brofästet vid Lernacken
En helt underbar utsikt.
Jag hade bestämt träff med min fina vän Anna-Lena.
Vi träffas några gånger per år och försöker kombinera nytta med nöje.
Vi ventilerar våra tankar och idéer och försöker stötta varandra
i vårt vardagspussel.
Det är så skönt att ha någon som jag känner mig utan och innan
alla mina fel och brister och ändå gillar mig för den jag är.
Ingen är perfekt och det är bara och inse.

Nu har student planeringen tagit fart ordentligt.
Jag skriver ner alla mina idéer och bockar av efterhand.
Mycket kan man inte göra förrän precis någon vecka innan
men det gäller att ha koll så jag inte missar något.
Det är något som jag är bra på, att göra listor och bocka av.

Usch, nu är jag hungrig så då får jag gå och lägga mig.
Annars finns det risk att jag faller för frestelsen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina