29 april 2013

Stressig tillvaro

Måndag och fredag - det är denna veckans arbetsdagar.
Måndag idag och "fredag" imorgon.
Jag hade lätt kunnat vänja mig vid detta.

Idag hade jag planerat att köra lite ärenden på lunchen
men jag var så otroligt hungrig vid lunchtid så
det hade helt enkelt inte fungerat.
Jag var bara tvungen att gå till matsalen och äta riktigt lagad mat.
Om jag åker upp på stan så brukar det bli en sandwich eller något liknande
och jag ville ha ordentlig mat.

Nu är det väldigt mycket för Stora Syster och många bollar i luften
kan ibland kännas övermäktigt.
Det är då vi föräldrar får rycka in och styra upp lite.
Hon måste klara sitt SAT prov på lördag.
Hon har snart uppkörning och mycket teori måste pluggas in.
Prag resa med klassen nästa vecka.
Lite kläder kvar att ordnas med inför studenten.
+ en massa annat smått och gott som ska fixas med.
Nu är det positiva tankar som gäller för att detta ska klaffa.
Men jag är mästarnas mästare på att planera så förhoppningsvis
kan våra planer synkroniseras...

Det blev ingen fotbollsträning idag eftersom hennes huvud
var som en stor betongklump utan vi roade oss här hemma med att plugga engelska.
De är inte lätt ska ni veta.
Jag har försökt göra några gamla SAT prov på Internet
och det är inte mycket som jag förstår.
Vi får hålla tummarna att det går vägen på lördag.

Lille Bror och Maken var iväg på sin träning och
nu är vi på rätt väg med hans handboll och det känns skönt.

Mycket som händer i familjen Bengtsson för tillfället.
Det ska bli skönt med semester och dessutom är kalendern tom.
Har aldrig hänt förut och det ska bli spännande och se hur vi klarar av det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina